zondag 7 juli 2024 om 09:30

De Burght
Voorganger(s): Drs. K.M. Dijkerman
Organist: Dyo Wassink

Via deze link kunt u de dienst online volgen of later terugkijken. Klik hier voor de orde van dienst en hier voor de zondagsbrief.

De eerste (diaconie)collecte is voor het Kerk in Actie project Preken in gebarentaal. Dove mensen voelen zich vaak eenzaam en onbegrepen in gewone kerkelijke gemeenten. Hun visuele dovenwereld is een totaal andere dan de horende woordenwereld. Daarom is er binnen de Protestantse Kerk categoriaal pastoraat voor doven. Speciaal opgeleide dovenpastors helpen dove mensen om de weg met God te gaan, bijv. in dovendiensten met gebarentaal. Dovenpastors maken deel uit van het Interkerkelijke Dovenpastoraat dat hen helpt zo goed mogelijk invulling te geven aan kerkelijk werk onder dove mensen.

De tweede collecte is voor de plaatselijke kerk en de derde voor het werk van Zomerkerk Texel.